2012-02-11

World Happy Day


Idag är World Happy Day, världslyckodagen.

Året runt finns diverse speciella dagar, som Kanelbullens dag, Ostkakans dag, Köpfri dag, m.fl. Världslyckodagen hade jag inte hört om förut. Men det låter härligt eller hur? Inte för att man ska gå omkring med ett påklistrat smil hela långa dagen, utan för att tänka på: vad gör mig lycklig? Och sen göra fler saker som gör att jag känner mig lycklig.

Vår lokala tidning hade gjort intervjuer med människor och frågat vad de blir lyckliga av. Här är några svar:

"Att ha trevliga människor runt omkring mig"
"Spela musik tillsammans"
"Solsken"
"Blommor och glada färger"

Inte några speciellt konstiga saker och faktiskt så kostar de inte pengar heller. De flesta svar handlade om att vara med vänner och familjen. Vi är sociala varelser och tillsammans kan vi bli lyckligare. Vilka är dina vänner, som du blir glad av att träffa? Inte facebook-kompisar eller sms-vänner, utan riktiga IRL. Träffas nånstans på stan eller hemma hos varandra. Vardagsglädje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar